Boohoo – en voksende trend
Boohoo ble etablert av Mahmud Kamani og Carol Kane i Manchester i 2006. Det hele startet som et lite motemerke, og er i dag blitt en av de ledende nettbutikkene for det nyeste innen motetrender for aldersgruppen 16-30 år. Selskapet er fortsatt i stor vekst og har i dag godt over 1000 ansatte. Hovedkontoret er basert i LA, i tillegg til at de har kontorer i Frankrike og London. Boohoo online har blitt et skikkelig felleskap og har frem til nå lansert en egen podcast og en blogg kalt "The Fix". Boohoo er også tilgjengelig hos ulike leverandører som for eksempel ABOUT YOU.
Boohoo og bærekraft
Boohoo er klar over at klesbransjen har en del utslipp og jobber målrettet med en plan for å redusere sine fotavtrykk. De har allerede gjort flere tiltak, og nylig lanserte de en egen "For The Future" kolleksjon, hvor alle produktene består av resirkulerte fibre. De har også en egen app som heter "Regain" hvor du kan resirkulere klærne dine og få rabatt-koder som du igjen kan bruke i nettbutikken deres. Boohoo online har også innført poser i 100% resirkulerbart materiale. To av deres fremtidige mål er at innen 2025 skal ingen tekstil-avfall sendes på fyllinga i Storbritannia, i tillegg til at all polyester og bomull skal være resirkulerbart eller mer bærekraftig produsert. Boohoo jobber også for å gi tilbake til samfunnet, og er blant annet hovedsponsor for Manchester Pride og bidrar med donasjoner for å bekjempe skogbrann i Australia.
Boohoo har et variert sortiment til både dame og herre
I Boohoo sin nettbutikk finner du alt fra den perfekte søte kjolen til en fin date night, til komfortable chille-klær eller det ultimate treningsantrekket. Selskapet har et stort utvalg til både dame, og herre – Boohoo man, i tillegg til at Boohoo gruppen har merker som som Nasty Gal, Pretty Little Things, Karen Millen, Coast, Oasis, Wallis and Debenhams. På nettsiden deres kan du handle ut ifra flere ulike kategorier, som for eksempel ut ifra kroppsfasong, hvor du har underkategoriene: plus size & curve, tall, petite og maternity. Selskapet har også andre produktkategorier og du finner blant annet undermerker som Beauty og FIT. Med hele 500 nye produkter hver uke, er det alltid noe nytt tilgjengelig, slik at du kan være sikker på at du finner noe som passer din unike stil.